24.10.12

Mums!



Min søde mand har været i gang med et lille eksperiment - hjemmelavet Irish Cream (Baileys)! Og nuj, hvor smager det bare godt :-) Det kunne godt blive en ny yndlings - om end man måske ikke bør drikke det hver dag :-)

På opfordring kommer her opskriften:

Vi har ikke fulgt den slavisk - smag dig frem - og man kan sagtens spare lidt på whiskyen og oppe kakaopulveret :-)

1 ds. kondenseret mælk
2,5 dl sukker
2 tsk. vaniljesukker
2 spsk. nescafe (rør det ud i en lille bitte smule varmt vand inden du kommer det i)
2 spsk. kakaopulver
4 dl. whisky
2,5 dl. fløde

Det hele blandes sammen - og vupti - din egen hjemmelavede Irish Cream! :-)

5 kommentarer:

  1. Hey, har du ikke glemt at skrive opskriften i indlægget ? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, det har jeg da! Den kommer på snarest :-)

      Slet
    2. Tak for opskriften - nu skal jeg bare igang :) for den er jo perfekt til julehyggetiden, både til selv at nyde med også som små gaver :). MEN spørgsmål til "kokken": hvad er holdbarheden, umiddelbart, og er det lys eller mørk kakaopulver der er brugt? Jeg kan næsten ikke vente.

      Slet
    3. Nå ja, og hvor er flasken købt? - jeg synes jeg har ledt efter flotte lækre flasker til netop et sådanne projekt. :)

      Slet
    4. Umiddelbart kan den vist godt holde en måneds tid eller to i køleskabet - utroligt nok. Jeg tror bare, at man skal være lidt forsigtig med whiskyen, hvis den skal stå længere tid. Jeg synes vores blev stærkere og stærkere, som tiden gik! Vi har brugt helt almindelig usødet kakaopulver. Flasken har jeg købt på et loppemarked en gang. Jeg kigger altid efter fine flasker, for jeg synes heller ikke de er til at finde i butikkerne :-) Glæder mig til at høre, hvordan det går med produktionen!

      Slet

Jeg elsker kommentarer! Tak fordi du vil være med :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...